top of page

Waarom een podcast het ideale medium is voor bedrijfsleiders en bedrijven!





De podcast is de laatste jaren enorm populair geworden en steeds meer mensen vinden hun weg naar dit medium. Waar het in het begin vooral een medium was van radiozenders en hobby-podcasters, groeit het aantal bedrijven met een eigen podcast aanzienlijk. Maar waarom zou je als bedrijf kiezen om een podcast uit te brengen? Welke voordelen zijn eraan verbonden? We zetten ze in deze blog op een rijtje!




Snelle verspreiding van kennis

Een podcast is een heel handige manier om snel kennis te verspreiden. Je kan in een uur tijd heel wat kennis delen en je moet nadien maar één keer op de distributieknop duwen. Je hebt met andere woorden maar een keer werk om tot in het oneindige kennis te blijven delen. Een podcast dé manier om als bedrijfsleider of bedrijf je kennis en expertise aan de buitenwereld te laten zien.


Meer betrokkenheid van publiek

Beeld je eens in dat je als bedrijfsleider een uur tijd hebt om je verhaal rond een bepaald topic te brengen. Dat geeft je veel tijd om je verhaal rustig uit te leggen, te onderbouwen en de connectie op te bouwen met de luisteraars. Luisteren naar een stem is veel authentieker dan het lezen van een tekst papier of online, wat ook de connectie weer vergroot. Ten slotte kan je ook je publiek en luisteraars echt betrekken bij de podcast. Laat hen mee kiezen wat het volgende onderwerp moet worden of wie de volgende gast is bijvoorbeeld.


Blijvende relevantie online

Podcasts zijn op dit moment misschien wel het meest duurzame online medium. Eens je aflevering gelanceerd is, staat die online en kunnen nieuwe mensen die elke dag ontdekken. De relevantie blijft en door zoekopdrachten worden oudere podcasts ook goed gevonden en beluisterd. Helemaal anders dan het vluchtige van social media bijvoorbeeld, waar je content meteen bedolven raakt onder andere content

.

Een flexibel medium

Nog een voordeel van een podcast voor bedrijfsleiders of bedrijven: het is het meest flexibele medium voor de gebruiker! Een podcast zet je gemakkelijk op in de auto, tijdens het wandelen, tijdens het kuisen of andere huishoudelijke klusjes. Dat maakt het heel toegankelijk voor de luisteraar. Het is ook een flexibel medium in die zin dat je uit één podcast aflevering enorm veel content kan halen voor andere kanalen.


Bij 50Koffies zijn we overduidelijk fan van de podcast, we spreken uit ervaring. ;-) Het is onze missie om bedrijven te helpen hun boodschap tot bij hun publiek te krijgen en de podcast is daar het geknipte medium voor! Meer weten over hoe we jou kunnen helpen? Ontdek ons aanbod.






Deze blog werd geschreven door Evi Driesen | De Contentfabriek




57 weergaven0 opmerkingen
bottom of page