top of page

De toekomst van 50 Koffies

Wie ook de vorige nieuwsbrieven las, weet ondertussen dat 50 Koffies is ontstaan uit een redelijk naïeve maar vooral impulsieve beslissing. Een beslissing die ons al heel wat watertjes deed doorzwemmen, maar die ons ook bracht tot waar we vandaag staan. Bij momenten was het koffiedik kijken (pun intended ;) ), en toch zijn we erin geslaagd om samen stap voor stap een succesvol bedrijf(je) uit de grond te stampen. Bouwen aan onze toekomst doen we ondertussen heel bewust, al krijgt ons pad soms ook wel vorm as we go.

Een belangrijke beslissing die we onlangs maakten, was om 50 Koffies op te splitsen in twee takken. Enerzijds creëerden we 50 Koffies Content, waarin we de podcast, onze educatieve reeks en onze events onderbrengen. Met dit luik willen we mensen blijven inspireren, educeren en connecteren. Een tweede luik labelden we 50 Koffies Productions, waaronder al het werk valt dat we uitvoeren voor andere partijen: onze podcastschool (het podcasttraject) maar ook de projecten die we uitwerken voor grote bedrijven.


Hoe ziet de toekomst van 50 Koffies er voor ons concreet uit? Op korte termijn werken we heel hard aan een vernieuwde website waarop we de opsplitsing tussen 50 Koffies Content en 50 Koffies Productions duidelijk kunnen maken. We willen het 50 Koffies-platform reserveren voor onze eigen content, en willen dat websitebezoekers meteen kunnen terugvinden waarnaar ze op zoek zijn.


Op lange termijn is het onze bedoeling om ons team te laten groeien. We willen werken met externe contentmakers die kunnen bijdragen aan een uitgebreid en kwalitatief contentaanbod op ons platform. Van zodra dat aanbod beschikbaar is, is het onze bedoeling om te werken met een lidmaatschapformule waarmee extra content achter een betaalmuur geopend kan worden. Op die manier willen we minstens de helft van onze inkomsten halen uit het gebruik van die content, die in de toekomst trouwens ook niet alleen in de vorm van podcasts maar zeker ook in andere vormen (documentaires, artikels, offline events …) beschikbaar zal zijn.


Voor de toekomst van 50 Koffies zetten we dus in op groei: groei van ons platform met kwalitatieve content in allerlei vormen, maar ook groei van ons bedrijf en ons productieluik (om ons bedrijf – zeker gedurende de eerstvolgende jaren – te blijven voorzien van voldoende inkomsten om die groei te kunnen verwezenlijken). Dat betekent dat we in de (nabije) toekomst meer en meer beroep zullen doen op journalisten, content- en copywriters en communicatieve experten, maar ook gaan samenwerken met bedrijven en ondernemers met specifieke expertises. Op die manier willen we komen tot een ‘50 Koffies-approved’-label waarmee we onze kwalitatieve content en samenwerkingen kunnen kenmerken.





31 weergaven0 opmerkingen
bottom of page